Help
Heb je een vraag over lootjestrekken.nl? Dan helpen we je hieronder graag verder!
Hoe kunnen we je helpen?
Veelgestelde vragen
- Hoe kan ik alle getrokken lootjes bekijken?Alleen de organisator kan de lijst met getrokken lootjes bekijken vanaf de datum van de viering. Voor deze datum kan de lijst met getrokken lootjes niet bekeken worden.
- Hoe kan ik de uitsluitingen wijzigen?De uitsluitingen kunnen ingesteld worden tijdens het aanmaken van de viering. Hierna kan je de uitsluitingen wijzigen zo lang er minstens 4 deelnemers geen lootje hebben getrokken.
- Mijn e-mail is niet aangekomen, wat nu?Het kan zo zijn dat de e-mail in je spambox staat. Om dit te voorkomen kan je lootjes@lootjestrekken.nl toevoegen aan je contactpersonen of veilige lijst (bij Outlook). Controleer ook even of je mailbox niet vol is.
- Hoe kan ik mijn verlanglijstje aanpassen?Als je de uitnodiging accepteert, krijg je per mail de link naar de groepspagina. Op deze pagina vind je de link naar je verlanglijstje. Zelfs als de lootjes zijn getrokken, kun je je verlanglijstje nog aanpassen! Degene die jouw lootje trekt, ontvangt hiervan bericht.
- Hoe kan ik de trekking van de lootjes opnieuw doen?Helaas is dat niet mogelijk, de trekking is definitief. Je kunt ook de uitsluitingen niet meer aanpassen zodra de lootjes getrokken zijn. Het is wel mogelijk iemand uit de groep te verwijderen als de lootjes al getrokken zijn. Wil je opnieuw lootjes trekken, dan kan de organisator een nieuwe groep opgeven onder een andere naam.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: mijn account.
Hoe kunnen we je helpen?
Mijn account
- Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?Dat kan alleen als je een account hebt. Je kunt eenvoudig je e-mailadres wijzigen via 'mijn account'.
- Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
- Hoe kan ik mijn account verwijderen?Dat kan als je bent ingelogd. Ga naar “Mijn account” en kies voor “Account verwijderen” of klik hier.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: e-mail.
Hoe kunnen we je helpen?
- Mijn e-mail is niet aangekomen, wat nu?Het kan zo zijn dat de e-mail in je spambox staat. Om dit te voorkomen kan je lootjes@lootjestrekken.nl toevoegen aan je contactpersonen of veilige lijst (bij Outlook). Controleer ook even of je mailbox niet vol is.
- Ik ben mijn e-mail kwijt, wat nu?Je kunt de mail met de link naar de groepspagina via deze link ophalen. Op de groepspagina staat je verlanglijstje en je getrokken lootje. De organisator kan een uitnodiging ook opnieuw sturen via de groepspagina.
- Hoe kan ik een e-mailadres wijzigen?De organisator kan dit doen op de groepspagina. Als je een account hebt aangemaakt, kan je dit ook zelf via 'Mijn account'.
- Hoe kan ik één e-mailadres voor meerdere personen gebruiken?Je kan simpelweg bij meerdere personen hetzelfde e-mailadres opgeven. Als je vervolgens e-mails ontvangt kun je in het onderwerp zien voor wie de e-mail is bestemd.
- Kan ik namen en e-mailadressen importeren?Heb je al een lijst met namen en eventueel e-mailadressen? Dan kan je deze gemakkelijk importeren.
- De link in mijn mail werkt niet, wat nu?Check of je internetverbinding werkt door een andere website te openen. Kijk dan of de website is verstopt in een scherm achter je mailtje. Als er staat dat de link niet (meer) geldig is, vraag dan de organisator je opnieuw uit te nodigen via de groepspagina.
- Hoe deblokkeer ik mijn e-mailadres?Waarschijnlijk is je mailbox vol, ziet je mailprovider de e-mail als spam of bestaat het e-mailadres niet. Controleer het adres, maak je mailbox leeg en voeg lootjes@lootjestrekken.nl toe aan je lijst met Contactpersonen. Stuur vervolgens een e-mail naar help@lootjestrekken.nl om de blokkade te laten verwijderen.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: mijn viering.
Hoe kunnen we je helpen?
Mijn viering
- Hoe beantwoord ik een anonieme vraag?Open je verlanglijstje, pas deze vervolgens aan met cadeaus of tekst als antwoord. Voeg tekst toe door in de zoekbalk te typen en op het hartje te klikken.
- Hoe kan ik de groepsnaam wijzigen?Helaas is dat niet mogelijk.
- Hoe kan ik een groep verwijderen?Je kunt als organisator een groep verwijderen vanaf Mijn vieringen door op het prullenbakje achter de groepsnaam te klikken. Dit kan alleen als de organisator is ingelogd met een account.
- Hoe kan ik iemand toevoegen aan de groep?Dit kan op de groepspagina. Klik hiervoor op 'Deelnemers beheren' en op 'Iemand toevoegen’. De toegevoegde persoon wordt alsnog meegenomen in de trekking. Wij zorgen ervoor dat elke deelnemer die het getrokken lootje al bekeken heeft, geen ander lootje ontvangt. Als iedereen het getrokken lootje al bekeken heeft, wordt het lootje van de organisator gewisseld met de nieuwe deelnemer.
- Hoe kan ik iemand verwijderen uit de groep?Vanaf vier personen kun je iemand verwijderen vanaf de groepspagina, ook als de lootjes al getrokken zijn. Het getrokken lootje van de verwijderde persoon wordt dan gegeven aan degene die het lootje van de verwijderde persoon getrokken had.
- Het bericht dat ik verstuurd heb, is niet bij iedereen aangekomen. Wat nu?Een groepsbericht wordt verstuurd naar iedereen die de uitnodiging heeft geaccepteerd. Als je nog niet hebt aangegeven dat je mee doet, krijg je geen e-mail over nieuwe berichten.
- Ik ben de link naar de groep kwijt, wat nu?Geen zorgen! Hier vind je de link naar de groepspagina.
- Hoe kan ik een postadres invullen om elkaar cadeaus te sturen?De organisator kan via de groepspagina kiezen of er postadressen worden ingevuld. Je kunt je postadres invullen op de groepspagina of onderaan je verlanglijstje.
Het postadres is standaard alleen zichtbaar voor degene die jouw lootje heeft getrokken, maar de organisator kan de zichtbaarheid van de postadressen wijzigen op de groepspagina zodat de postadressen voor iedereen zichtbaar zijn. - Hoe kan ik de groep van vorig jaar opnieuw gebruiken?
- Hoe kan ik opnieuw lootjes trekken met een bestaande groep?Dat kan als de lootjes zijn getrokken en de viering is geweest. De organisator moet eerst de bestaande groep verwijderen vanaf Mijn vieringen. De groep blijft dan beschikbaar om opnieuw lootjes mee te trekken waarbij niemand hetzelfde lootje trekt als de vorige keer. Bij het opzetten van de groep kun je nog gegevens wijzigen, verwijderen of toevoegen.
- Hoe kan ik de naam van een deelnemer wijzigen?Helaas is dat niet mogelijk.
- Hoe kan ik lootjes trekken met een grote groep?Een snelle manier om lootjes te trekken met een grote groep is de deelnemers uit te nodigen met een uitnodigingslink. Dit doe je door een verlanglijstjesgroep op te zetten. De deelnemers kunnen zich via deze link aanmelden en vullen bij het aanmelden zelf hun naam en e-mailadres in. Wanneer iedereen in de viering zit kan de organisator de trekking starten door te klikken op 'Lootjes trekken' op de groepspagina.
Heb je al een lijst met namen en eventueel e-mailadressen? Dan kan je deze gemakkelijk importeren. - Hoe lang blijft mijn groep actief?Als de datum van de viering is geweest en de groep een aantal maanden niet is bezocht door minimaal één van de deelnemers, wordt de groep gearchiveerd. Er kunnen vanaf dat moment nieuwe lootjes worden getrokken met de namen uit de groep, maar de oude groepspagina komt te vervallen.
- Hoe kan ik lootjes trekken voor verjaardagen?Dat kan door een normale lootjes trekken groep op te zetten. We raden je aan om de datum van de viering steeds aan te passen naar de eerstvolgende verjaardag, zodat de groep actief blijft.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: uitsluitingen.
Hoe kunnen we je helpen?
Uitsluitingen
- Hoe kan ik instellen wie welk lootje niet mag trekken?Je kunt uitsluitingen instellen bij het aanmaken van de viering. Hierna kan je de uitsluitingen wijzigen zo lang er minstens 4 deelnemers geen lootje hebben getrokken.
Let er op dat als je partners wilt uitsluiten, je bij beiden instelt dat ze het lootje van de ander niet mogen trekken. Uitsluitingen opgeven is mogelijk bij een groep vanaf 4 personen. - Hoeveel uitsluitingen kan ik instellen?Dat hangt van de grootte van de groep af. Bij een grote groep kan je per persoon meerdere uitsluitingen instellen. Er verschijnt dan een extra keuzelijst achter de naam nadat de eerste uitsluiting is ingesteld.
- Kan iedereen de ingestelde uitsluitingen zien?Dat kan de organisator zelf instellen op de groepspagina. De uitsluitingen zijn standaard niet zichtbaar voor de groep.
- Hoe kan ik de uitsluitingen wijzigen?De uitsluitingen kunnen ingesteld worden tijdens het aanmaken van de viering. Hierna kan je de uitsluitingen wijzigen zo lang er minstens 4 deelnemers geen lootje hebben getrokken.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: verlanglijstjes.
Hoe kunnen we je helpen?
Verlanglijstjes
- (Hoe) kan ik alleen verlanglijstjes maken of delen zonder lootjes te trekken?Je kan bij ons ook een verlanglijstje aanmaken zonder lootjes te trekken. Ga naar 'Mijn verlanglijstjes' in het menu (poppetje in header) en klik op de button 'Maak nieuw verlanglijstje'. Ook is het mogelijk om een groep te maken om alleen verlanglijstjes te delen met elkaar en geen lootjes te trekken. Deze link is te vinden op de volgende pagina: lootjestrekken.nl/verlanglijstjes
- Hoe beantwoord ik een anonieme vraag?Open je verlanglijstje, pas deze vervolgens aan met cadeaus of tekst als antwoord. Voeg tekst toe door in de zoekbalk te typen en op het hartje te klikken.
- Hoe voorkom ik dubbele cadeaus als ik mijn verlanglijstje in meerdere vieringen gebruik?De gever kan op jouw verlanglijstje op 'Ik geef dit cadeau' klikken. Zo wordt het cadeau op alle plekken waar je het verlanglijstje gebruikt en voor alle andere deelnemers gemarkeerd als gekocht, behalve voor de ontvanger zelf. Zo voorkom je dubbele cadeaus en blijft het een verrassing!
- (Hoe) kan ik per viering een ander verlanglijstje gebruiken?Ga naar de groepspagina van de viering en klik op 'kies een ander verlanglijstje' om een ander lijstje te selecteren of een nieuw lijstje aan te maken.
- (Hoe) kan ik alleen verlanglijstjes maken of delen zonder lootjes te trekken?Je kan bij ons ook een verlanglijstje aanmaken zonder lootjes te trekken. Ga naar 'Mijn verlanglijstjes' in het menu (poppetje in header) en klik op de button 'Maak nieuw verlanglijstje'. Ook is het mogelijk om een groep te maken om alleen verlanglijstjes te delen met elkaar en geen lootjes te trekken. Deze link is te vinden op de volgende pagina: www.lootjestrekken.nl/verlanglijstjes
- Hoe kan ik mijn verlanglijstje aanpassen?Als je de uitnodiging accepteert, krijg je per mail de link naar de groepspagina. Op deze pagina vind je de link naar je verlanglijstje. Zelfs als de lootjes zijn getrokken, kun je je verlanglijstje nog aanpassen! Degene die jouw lootje trekt, ontvangt hiervan bericht.
- Hoe kan ik eigen tekst toevoegen aan mijn verlanglijstje?Dat kan op het verlanglijstje door op de knop met het pennetje te klikken. Als je hierop klikt kan je zelf je cadeauwensen opgeven of een link plakken. Je kunt er ook een foto aan toevoegen.
- Hoe kan ik zelf een foto toevoegen aan mijn verlanglijstje?Dat kan op het verlanglijstje door te klikken op de knop met het pennetje en daarna op de knop met de camera.
- Hoe kan ik mijn hobby’s en interesses invullen?Onder je verlanglijstje kun je hobby’s en interesses invullen en aanpassen. Dit doe je door te klikken op de drie puntjes naast ‘Hobby’s en interesses’ en daarna te klikken op ‘Aanpassen’.
Wanneer je deze aanpast krijgt degene die jouw lootje getrokken heeft, daar automatisch bericht van. - Hoe kan ik een verlanglijstje voor mijn kind toevoegen aan de groep?Je kunt dit doen door op de groepspagina onder het kopje ‘Verlanglijstjes’ te klikken op 'Kinderverlanglijstje toevoegen'. Het verlanglijstje van je kind wordt aan jouw e-mailadres gekoppeld. Alleen jij kan dit verlanglijstje aanpassen. Kinderen met een kinderverlanglijstje doen niet mee met lootjes trekken.
- Hoe kan ik mijn verlanglijstje van vorig jaar bekijken?Als de groep niet meer actief is, kan je het verlanglijstje niet meer bekijken.
- Zijn de verlanglijstjes voor iedereen zichtbaar?De verlanglijstjes zijn standaard voor iedereen zichtbaar. Je kunt alle verlanglijstjes van jouw groep bekijken vanaf de groepspagina.
De organisator kan op de groepspagina instellen dat niet alle verlanglijstjes, maar alleen de verlanglijstjes van het getrokken lootje zichtbaar zijn.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: lootjes trekken.
Hoe kunnen we je helpen?
Lootjes trekken
- Wanneer kan ik als organisator een lootje trekken?Je kan als organisator direct een lootje trekken, nadat de uitnodigingen zijn verstuurd en de eerste deelnemer deze heeft geaccepteerd. Zo weet je zeker dat de uitnodigingen goed zijn aangekomen en de lootjes kunnen worden getrokken.
- Hoe kan ik de lootjes trekken?Nadat de organisator de uitnodiging heeft verstuurd, kan elke deelnemer gelijk een lootje trekken via de link in de uitnodiging. Het is dus niet nodig om handmatig de lootjes te trekken.
- Hoe kan ik later de lootjes trekken?Heb je een grote groep en weet je nog niet zeker of iedereen mee doet? Klik dan hier om een verlanglijstjesgroep aan te maken. Als de groep compleet is kan de organisator op de groepspagina kiezen voor 'Lootjes trekken'.
Om het extra spannend te maken kun je ook live lootjes trekken met elkaar. - Wie kan zien wie welk lootje heeft getrokken?Deelnemers in de viering zien alleen welk lootje zij zelf hebben getrokken. Vanaf de datum van de viering kan de organisator een lijst met alle getrokken lootjes bekijken door op de groepspagina te klikken op 'Deelnemers beheren' en vervolgens 'Getrokken lootjes bekijken'.
- Kan ik lootjes trekken met een oneven aantal namen?Ja, geen probleem. We trekken voor iedereen een uniek lootje! Het werkt net zoals ouderwets lootjes trekken uit een hoed, maar je trekt nooit je eigen lootje.
- Hoe kan ik de trekking van de lootjes opnieuw doen?Helaas is dat niet mogelijk, de trekking is definitief. Je kunt ook de uitsluitingen niet meer aanpassen zodra de lootjes getrokken zijn. Het is wel mogelijk iemand uit de groep te verwijderen als de lootjes al getrokken zijn. Wil je opnieuw lootjes trekken, dan kan de organisator een nieuwe groep opgeven onder een andere naam.
- Hoe kan ik een ander lootje trekken dan vorig jaar?Als je vorig jaar lootjes hebt getrokken via lootjestrekken.nl kan je dit jaar gemakkelijk de getrokken lootjes van vorig jaar uitsluiten van de trekking. Om de uitsluitingen automatisch te laten onthouden gebruik je de groep van vorig jaar.
- Hoe kan ik meerdere lootjes per persoon trekken?Als er tenminste 4 deelnemers in de viering zitten kan de organisator via de groepspagina kiezen voor 'Twee lootjes trekken', zodat iedereen een tweede lootje kan trekken. Hierbij wordt geen rekening gehouden met uitsluitingen en is het niet mogelijk om verschillende cadeaubedragen op te geven.
- Is het lootjes trekken wel willekeurig?Het werkt net zoals ouderwets lootjes trekken uit een hoed, maar je trekt nooit je eigen lootje. Het maakt niets uit in welke volgorde de groep is opgegeven. Als je meerdere jaren bij ons lootjes trekt, gebruik dan als organisator de groep van vorig jaar om een nieuwe groep op te geven. Wij zorgen er dan voor dat iedereen een ander lootje trekt dan het voorgaande jaar.
- Hoe kan ik alle getrokken lootjes bekijken?Alleen de organisator kan de lijst met getrokken lootjes bekijken vanaf de datum van de viering. Voor deze datum kan de lijst met getrokken lootjes niet bekeken worden.
- Hoe kan ik lootjes trekken via WhatsApp of Facebook Messenger?De organisator kan na het invullen van de namen kiezen om de uitnodigingen te versturen via WhatsApp of Facebook Messenger. De deelnemers kunnen daarna zelf hun e-mailadres of account invullen.
- Hoe kan ik als organisator zelf niet meedoen aan de trekking?De organisator doet altijd mee aan de trekking. Laat dus iemand die wél meedoet aan de trekking de groep opzetten.
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: mijn getrokken lootje.
Hoe kunnen we je helpen?
Mijn getrokken lootje
- Hoe kan ik aangeven wat al gekocht is?Bovenaan elke wens staat de tekst ‘Ik geef dit cadeau’. Zet een vinkje voor deze tekst om aan te geven welke cadeaus je wilt geven. Zo zien anderen uit de groep wat nog beschikbaar is om te kopen. De eigenaar van het lijstje ziet de vinkjes niet.
- Hoe kan ik een anonieme vraag stellen?Je kan aan iedereen in de groep een anonieme vraag stellen op het verlanglijstje. Als je een vraag hebt gesteld, moet deze vraag eerst gelezen worden voor je een nieuwe vraag kunt stellen.
- Hoe kan ik een gedicht uploaden of schrijven voor mijn getrokken lootje?Je kunt anoniem een gedicht uploaden of schrijven voor jouw getrokken lootje door op de groepspagina op ‘Gedicht uploaden’ te klikken. Iedereen die een gedicht heeft ontvangen, kan dit tijdens de viering op de groepspagina bekijken.
De organisator moet de gedichten vóór de viering zichtbaar maken op de groepspagina. Dit kun je doen door op de groepspagina te klikken op 'ontvangen gedicht bekijken'. De schrijver van het gedicht blijft hierbij anoniem!
Hieronder vind je alle vragen met betrekking tot het onderwerp: uitnodigingen.
Hoe kunnen we je helpen?
Uitnodigingen
- Ik kan de uitnodigingslink die ik ontvangen heb via Facebook Messenger niet openen in de app, wat moet ik doen?Op dit moment is het niet mogelijk om een uitnodiging die is verstuurd via Facebook Messenger rechtstreeks te accepteren in onze app.
Om de link toch te kunnen openen, volg deze stappen:- Klik op de link in Facebook Messenger
- Afhankelijk van het type telefoon:
- iOS: Klik op de drie puntjes rechts onderin en kies vervolgens voor 'Openen in externe browser'
- Android: Klik op de drie puntjes rechts bovenin en kies vervolgens voor ‘Openen in lootjestrekken.nl’
- Ik kan mijn uitnodiging met maximaal 5 chats delen in WhatsApp. Wat nu?Je kunt de uitnodiging in een WhatsApp-groep delen waar alle deelnemers inzitten. Als je geen WhatsApp-groep hebt, kan je via de groepspagina de uitnodiging steeds opnieuw per 5 deelnemers versturen.
- Mijn groep is nog niet compleet. Kan ik toch al de uitnodigingen versturen?Ook als de groep nog niet compleet is, kunnen de uitnodigingen al verstuurd worden. Na het bevestigen van de groep kun je nog deelnemers toevoegen of verwijderen.
- Hoe kan ik de uitnodiging opnieuw sturen?De organisator kan via de groepspagina de uitnodiging opnieuw sturen naar elke deelnemer.
Je kunt ook zelf de e-mail met de link naar de groepspagina opnieuw ophalen via deze link. Op de groepspagina staat je verlanglijstje en je getrokken lootje. - Hoe kan ik een groep aanmaken waarbij de deelnemers zichzelf aanmelden?Dit kan je gemakkelijk doen door de deelnemers uit te nodigen met een uitnodigingslink. Dit doe je door een verlanglijstjesgroep op te zetten. De deelnemers kunnen zich via deze link aanmelden en vullen bij het aanmelden zelf hun naam en e-mailadres in. Wanneer iedereen in de viering zit kan de organisator de trekking starten door te klikken op 'Lootjes trekken' op de groepspagina.
Alle onderwerpen
- Mijn account
- E-mail
- Mijn viering
- Uitsluitingen
- Verlanglijstjes
- Lootjes trekken
- Mijn getrokken lootje
- Uitnodigingen
Geen oplossing gevonden?
Contact opnemen
Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan helpen we je graag persoonlijk verder.
Je kunt ons bereiken via:
help@lootjestrekken.nl
X (Twitter)
Facebook
015 - 202 30 23 (tijdens kantooruren)
Je kunt ons bereiken via:
help@lootjestrekken.nl
X (Twitter)
015 - 202 30 23 (tijdens kantooruren)
Ga terug naar overzicht